Activitats al medi natural
En aquest espai trobareu un conjunt d’activitats destinades a treballar aspectes cientifico-matemàtics en el medi natural com a aula. Trobareu guiatges formatius, i diferents activitats relacionades amb aspectes curriculars. Les sortides al medi natural tenen una durada de matí, tot i que es poden adaptar a les necessitats del grup classe.
Els tallers es poden realitzar a l’entorn proper de l’escola o bé realitzar una sortida de dia complet en un espai d’interès.


Seguiment de rastres
Nº alumnes entre 5 i 30
Seguir i identificar rastres és un joc, tant per grans com per petits! Imaginar la direcció que portaven, si anaven ràpids o lents… Tot un repte per aprendre’n molt!

Observació d’aus
Nº alumnes entre 5 i 30
Un gran nombre d’aus habiten a les nostres terres. Migratòries, estacionàries, carronyaires, nocturnes… Vine amb nosaltres a conèxer aquest regne animal tant interessant.

Animalons de riu/ribera
Nº alumnes entre 5 i 30
Hi ha un munt de petits animalons que viuen aprop del riu/ribera.

Metamorfosi d’amfibis i insectes
Nº alumnes entre 5 i 30
La metamorfosi és un dels espectacles més impressionants de la naturalesa. Aquest taller està dissenyat especialment perquè els infants puguin vivenciar aquest esdeveniment.

Papallones i altres voladors
Nº alumnes entre 5 i 30
Observar i identificar papallones i altres insectes voladors, entendre la seva importància en l’ecosistema són elements clau que treballarem al llarg d’aquest taller.

Construcció de caixes niu
Nº alumnes entre 5 i 30
L’interès pel medi natural és quelcom inherent a la infància. Construir caixes niu per els voltants de l’escola i donar-hi el seguiment, és un repte molt motivador per l’alumnat!

I tu, que faries si et perdéssis al bosc?
Nº alumnes entre 5 i 30
Conèixer l’entorn, l’ecosistema i les necessitats d’alimentació són un aspecte fundamental per a sobreviure si ens perdéssim al bosc. Un projecte purament competencial que dotarà d’eines i recursos als nostres alumnes!

Filtre d’aigua natural
Nº alumnes entre 5 i 30
A vegades som poc conscients de com podem utilitzar els recursos que ens dóna l’entorn per a poder realitzar coses tant importants com un filtre d’aigua. Treballarem alhora aspectes com la sedimentació, decantació i altres mètodes de separació de mescles.

Construcció d’un refugi
Nº alumnes entre 5 i 30
Son milions de persones que per situacions diferents requereixen la construcció d’un refugi. Quines són les bases per a construir-lo? Com interactuem per a construir-lo en grup? Si vols saber-ne més, contacta’ns!

Fes-nos la teva proposta!
Nº alumnes entre 5 i 30
Tens algun projecte en ment i vols que el fem realitat? T’agradaria que et proposem nosaltres un entorn d’aprenentatge on treballar certs continguts? Contacta amb nosaltres!
